Sunday, January 10, 2010

Kevadtalv Vormsil


Panen siis vastalustatud vallalehte läinud loo ka oma blogisse.



Vorsmsi vald hakkab uuest aastast välja andma vallalehte, et parandada adekvaatse info liikumist vallaametnike tegevuse kohta valla elanikele. Mul on au siin end vastvalitud vallavanemana tutvustada. Pean tunnistama, et Vormsi vallavalitsusse tööle kandideerimise ajal ei olnud ma ise veel Vormsit külastanud. Seda toredam oli kohtuda südamliku saarerahvaga 30. detsembril ja mõista, et Vormsi on üks ütlemata tore paik.

Olen kolmandat põlve Tallinnlane, seega võiks mind pidada põlislinnlaseks. Minu generatsiooni inimesed veetsid oma lapsepõlve suved maal vanaema juures. Mina Saaremaal vanatädide juures. Üks osa minust on end alati kujutanud elamas saarel, selles tuulises keskkonnas kus on aega asju läbi mõelda.

Minu mõlemad vanemad olid muusikud. Isa, kitarri ja trompetimängija ja ema, laulja. Selline pere on loomulikult jätnud elule oma jälje. Muusikute peres tekib sügav armastus muusika ja loovkunstide vastu.

Elu viis mind emaga elama aastateks Rootsi. Lõpetasin seal keskkooli, gümnaasiumi ja natuke ülikooli. Tegin õppimise kõrvalt mitmeid töid nagu ajalehtede kojukandmine, koristamine ja kohalikus Eesti raadiojaamas uudiste lugemine. Elu oli karm ja majanduslik olukord ei lubanud mul muusikat õppima minna. Õppisin ärijuhtimist ja kaubandust ning minu töökäik on sellest alates suuremalt osalt seotud olnud müügitegevusega.

Rootsis töötasin peale ülikooli esimest kursust Tööstusametnike ametiühingus viis aastat ametnikuna. See töö andis mulle väga hea elukooli: nägin nii tööandja kui töövõtja probleeme ja erimeelsusi. Õppisin ära Rootsi riikliku asjaajamise.

Edasi viis elutee pea viieks aastaks USA'sse, kus peamiselt õppisin omal käel muusikatootmist ja jõudsin äratundmiseni, et ma ei soovi Ameerikasse oma elu üles ehitama hakata. Väga raske oli harjuda suure riigi ignorantsusega, olgugi, et mul on sellest ajast jäänud mõned mu kõige lähedasemad sõbrad.

Suuresti juhuse tahtel sattusin emaga Eestit külastama samal nädalal kui toimus Moskvas riigipööre. Mind puudutas Eesti iseseisvumine niivõrd sügavalt, et jäin kõhklemata Eestisse ning aitasin kaasa võimalikult paljudes ettevõtmistes ja organisatsioonides. Üheksakümnendate keskel asusin tööle Eesti Telefoni IT osakonda, sealt edasi Love Raadiojaama juhtima ning 1999 Rootsi ettevõttesse UpGrade Communication AB kus töötasin kuni 2005. Minu tööks oli ehitada üles selle ettevõtte ekspordiorganisatsioon ja perioodi lõpuks oli meil müügiosakonnad Baltikumis, Soomes, Norras, Taanis, Hispaanias, Poolas ja Ühendkuningriikides. 2006 tekkis mul võimalus Eestis oma emale korraldada tema vanade nõukogude ajal hävitatud salvestiste uuesti välja andmine ning pikem kontsertturnee, mis päädis juubelikontserdiga Tallinn Sokos Hotellis. Pean tunnistama, et oli rõõm tegeleda ühel perioodil muusikaga, olgugi et jälle asju korraldavas rollis.

Viimased kaks aastat olen töötanud eksportiva ettevõtte Frog Industrial Design OÜ müügijuhina ning peamiselt korrastanud Eestis toodetud lehtmetallitoodete müüki Põhjala ja Saksa turgudel.

Esimesed kogemused Vormsi asjadest ütlevad mulle, et siin on head tööd tehtud. Eelarve on väike, aga tasakaalus, algatatud on mitmeid väga kasulikke projekte, saar on täis noori särasilmseid inimesi, suvi on kohe tulemas koos uute külalistega. Silma jäi aga üks väga tõsine puudus. Nimelt ei ole Vormsil võimalik saada kiiret ja pädevat arstiabi. Seda märkab just kriitilistes olukordades ning selline puudus võib väga palju häid saavutusi varju jätta. Proovin leida vallavalitsusega sellele valukohale võimalikult ruttu esmase lahenduse. Saare jätkusuutlikuse seisukohalt on kohalik kiire arstiabi esmatähtis.

Lisaks vallalehele oleme võtnud oma ülesandeks paremini kasutada valla kodulehte ning korraldada iga kuu vallavalitsuse infotund, kus võib vallavalitsuse otsuste üle avalikult arutleda.

Loodan, et aasta tuleb positiivne ja teguderohke meile kõigile.

No comments:

Post a Comment